Akis… (6)


Kölelik

Köle olmak;  özgür olmamak demektir. Bağımlılığın remzidir. Bağımlı insan özgür değildir.
Öyle ise kağıt üzerinde köleliği kaldırmak, bir insanın yüzüne “ben senin sahibinim” demekten vazgeçmektir. İzzeti nefis hesaplı, inceliktir.
Sigara bağımlısı onun kölesidir. Eroinman keza öyle.
Aşık öyle, internetkolik öyle, yemekkolik öyle, zevkkolik öyle, rahatkolik öyle, uykukolik öyle vs vs.

Bağımlılık inceliklerini birbiri ile ilişkili sentezleme ile ne köleler ne efendiler buluruz.
Kölelerinize iyi davranın…

Kıyamet

Kıyametin kopması demek, ölmemiz demek esasen… Daraltırsak, her ölüm bir kıyamettir.
Öyle ise kıyamet kopacaktır. Ben ölmeyeceğim diyene lafımız yok.
Asıl sorun, öldükten sonra yani kıyamet koptuktan sonra ne olacağı…
”Hiçbir şey olmaz, ben öldüğüm gün her şey bitmiştir.” diyene: 

Ben öldüğüm gün, doğduğum gündür.
Ben böyle iman ettim.
Bu dünya hayatı fanidir. Kısa bir eğleşmedir. Bir imtihan meydanıdır. Ben öyle iman ettim. Burada ben bir amaç için bulunuyorum, varlığım israf değil. Ben öyle iman ettim.
Olasılıkla olan flörtüm boyunca, hayal dünyam da ne parçacıkları bir araya getirdim, ayırdım, biçtim… Kah makama, kah şöhrete, kah bedeni hazlara, kah zevk-i sefaya, kah kahramanlıklara gark oldu birleştikçe…
Ölümse parçacıklarımla vedalaştığım, o iradem dışında bir araya gelmiş kainatın benim için artık bittiği bir hayalim.
Artık birleştiremiyorum, simule edemiyorum, neyi hayal etsem ufkum yetişmiyor, oraya malik olamıyorum, buraya da değildim ya aslında…
O yüzden mi orada bir şey yok. (?!) Ben, burada bana gösterilen birleştirme, kurgulama, tekamul etme silsilesi ile; “hayal kurdum, dedim dağlar benimdir!” …

 

Din mi? Bilim mi?

 

“Dinsiz ilim kör,ilimsiz din de topaldır.”

(Albert Einstein)

 İkisini birbirine zıtmış gibi anlamak için ya dini bilmemek ya da ilimden nasipsiz olmak lazım!..

Akis… (6)” üzerine 7 yorum

  1. Dinsiz ilim kördür bu kabul,ancak ilimsiz dinin topal olduğu ve bizi üveykler gibi pervaz etmekten alıkoyduğunun ne kadar idrakindeyiz,işte bu tartışılır…

  2. Tartışmayalım :)
    İdrak etmek ve ettirmenin ya da idraklere kolaylaştırmanın ve ya idrak edememenin önündeki engelleri kaldırmanın hesabını yaparak, konuşalım, paylaşalım…

  3. korkularımızdan sıyrıldığımız müddetçe özgürleşiriz. ancak… bağımlılıklarımızdan… sahipliklerimizden…

    ne çok şeyin sahibiyiz ya da ne çok şey sahip bize… ne kadar da korku doluyuz…

    aylardır bir kusma hissi taşıyorum; kalbime çöreklenmiş sahiplikleri… kusmayı…

    çok, çok ama çok yüksek bir binanın en üst katının balkonundan başımı aşağı doğru sarkıtmak ve gecenin karanlığında; kalbimdeki, O’nun dışında kalan her şeyi; bağımlılıklarımı, korkularımı, yalancı sevgilerimi, tutkularımı… dibini göremediğim boşluğa kusmak, kusmak, kusmak ve hatta göğsümü bir hançerle yarıp içini boşaltmak, boşaltmak istiyorum aşağıya…

    kalbime, bir operasyon istiyorum…

  4. haklsın okuyucu,burada bulunmama sebebimiz de hazır senin de yazdığın gibi tüm bunları aşmaksa aşalım inşallah:)selametle…

  5. yansma,

    Aşalım inşaallah, aşılacak tepenin bittiği gün, kabirdeyiz demektir.

    Kendime bu aralar Mehmet Akif’ çe fırça atıyor duruyorum:
    “Ey dipdiri meyyit, “İki el bir baş içindir.”
    Davransana… Eller de senin, baş da senindir!…”

    Fakat degirmenlerekarşı’ nın dediği gibi, kalbime operasyon gerekiyor!..

    La ilahe illallah!
    La ilahe illallah!
    La ilahe illallah!

    İnsanın kendini hep kusurlu görmesi güzel ve doğru olandır, zira gerçekten kusurludur. Ama kusurlarının farkındalığına karşı, doğru duruşu bir türlü becerememesine rağmen, ümidini de kaybetmemesi…

    Hasretinden yandı gönlüm!..

    Dağıldım, Sana(c.c.) sığınıyorum!..

    Kimi bast, kimi kabzdadır… Kadir Mevlam (c.c.) , her halimiz sana ayandır!.. İhtiyacımıza göre lutfeyle!..
    Amin…

  6. sanırım nefsim adına yanlışım da burdan kaynaklanmakta,kusurlu olduğumu kavradıktan sonra yeteri miktarda ümidi toplayıp onu her şerre karşı bir silah gibi kullanamamam,hal bu üzere olunca bana da bir Mehmet Akif iyi gider…

    duana elfü elfü aminn diyor,kabzın da bastın da hayırlısını istiyorum,zira her daim bastta bulunamayacağımı biliyorum,selametle…

Bir Cevap Yazın

