Okuyucu


 

Okumadan bilgi edinilemeyeceğini anlayıp, okumanında yalnızca yazılı metinler üzerinde işlenebilen bir fiil olmadığını özümsemiş, herşeyi okumaya çalışan, okudukça dertleri çoğalan, ıstıraplı bir yolcu…

 

 

Bilmek Ve Mesuliyet!..

Burada aklımıza, “her tercihimizi sanki santranç oynuyor gibi bir sürü olasılık hesabı yaparak mı kullanıyoruz?” şeklinde…[ ]
İşte bilgi, insana göre izafi olduğuna göre irade de kişiselleşecek dolayısı ile sorumlulukta kişiye göre farklılaşacaktır…[ ]
Mesela eğer elmayı ısırdıktan sonra elmanın boğazımıza kaçarak bizi öldüreceğini kesin olarak biliyorsak elmayı ısırmadan kastımız intihar..[ ]

Yakışmaz!..

Yakışmaz, yakışık almaz, his, şuur, basiret gibi melekelerine egzersiz yaptırmayı, “tefekkür” kalıbına girme ihtimali var, ümidi ve teyakkuzu ile değerlendiren mü’minlere yakışmaz…

Yakışmaz, nefsini öldürmedikçe, rabbine (c.c.) kavuşamayacağı bilgisinin, fikir dünyasındaki inci ve mercanlara kendi adına sahip çıkmama gibi bir tetiklemeye neden olmasından sonra, imanı ile övünmenin, iman zaafiyetine karşılık geleceğini bilen mü’minlere yakışmaz… [ ]

Evrim Hipotezi Ve Müslüman!..

İşte evrim hipotezi Müslüman için, incelediği, hipotezin basamaklarından, merhalelerinden elde edilen semereyi, kendi simulasyonun da parametre olarak, değişken olarak yerleştirdiği, elde ettiği son durumla da karşı ideolojik simulasyon da gördüğü yanlış çıkarımlara, hayalden öte gidemeyecek hezeyanlara itiraz ettiği bir felsefi saptama olmak durumuna sokulmaktadır.

Yoksa Müslümanlar olarak bizler, sonuca gelene kadar ki kısmında, verilerin aklıselim ile değerlendirilerek birbirlerine dayanak noktası teşkil ettiği bilimsel hiçbir ara modellemeye islamın itiraz edeceğini, tezat teşkil edeceğini görmüyor… [ ]

Bakış Farkı “Dinlerarası Diyalog”

Bir bakış, “diyalog” ve bunun gibi çalışmaları, reaksiyon gösterilmesi gerekli düşman manevraları olarak algılıyor ve buna karşı hilm ve merhamet olmaz diyorken… [ ]

Kimin son nefese kadar nereden hidayete ereceğinin ya da devrilip gideceğinin ve her insanın kıymetinin ancak Alim, Hakim, Kadir (c.c.) tarafından bilinebileceğinin… [ ]

Siz eğer islam bayrağının zirvelerde dolaşması hayalinizi, istek ve arzularınızın hırs haline gelerek “onun delisi” olmuş, şeklinde yaşıyor ve o etkiden kaynaklı bir ruh halinde iseniz hicrettesiniz… [ ]

Dinde Zorlama Yoktur!

Dinin kendisi “kemal” dir… Fert ise aşağı-yukarı, sağa-sola doğru, iyiye kötüye vs. kemale doğru hareket halindedir.
Din gerçeğin, hakkın sabitesi, fert gerçeğe, hakka doğru hareket halinde… [ ]

Bahsettiğiniz gibi okula gidip gitmeme nihayetinin çocuk tarafından “ciddiyetinin farkına varılamadığı için” zorlama olarak görülmesi ile dinin müntesiplerinin tercih kullanımından kaynaklanan nihayetlerinin… [ ]

Evrim, Bilim mi? İnanç mı?

Bilimsel teoriler için anket düzenlenmez. Bilimsel teorilere inanma/inanmama vs. duygu durumu oluşturulmaz. Bilimsel teoriler sınanır, gözlemlenir, kanıtlanır veya yanlışlanır… [ ]

Kainata dair gözlem ve araştırma ile kainatın işleyişinin gizlerini ortaya çıkarma, “islam” ile çelişkiye girermiş gibi bir sunum, bilime ihanettir. Bulunan, gözlemlenen, sınanabilen doğrular tek başlarına olduklarında mesajsız gibi düşünülebilir, fakat bütüncül bir sistem olan “islam” bütünü yani kainatın işleyişi ve insanın serüvenini lokal olarak değil… [ ]

İdrake Aksedenler

Hayatın anlamı, hayatın hakkını vermektir.
Hayatın hakkı, onun değeri ile ilgilidir.
Değersiz görenle, değerinin farkında olan arasındaki hakkını verme farkı, anlamını da değiştirecektir… [ ]

Felsefi sorulara İslam’ın verdiği cevaplar felsefenin sormasından kaynaklanır. Soru, cevabı hak eder. Yoksa mesele, soru sormak değil, sorgulamak değil, his, şuur, idrak, basiret gibi yeteneklere egzersiz yaptırmaktır… [ ]

Aşk; kişiye göre farklı bir üslup, farklı bir bakış, farklı bir duyuş olması itibari ile somut tanımlanamaz, belki maşuk’a göre üslup takınmak, ona göre duymak, ona göre görmek denilebilir!.. [ ]